الف. فارسی
اسلامی، رضا، فیضی، فریناز (1395). «حق بر فراموش شدن و چالشهای پیش روی آن»، مجله حقوقی دادگستری، شماره 13:94-47.
افتاده، جواد (1393). «ویژگیها و الگوهای رسانههای اجتماعی مطالعه موردی: تحلیل شبکه توییتر»،پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
آلهیان، مجتبی، الهیان، محمدابراهیم (1392). «شروط غیرمنصفانه در قراردادهای بیمه و آثار آن از منظر فقه و حقوق ایران»، مجله پژوهش فقهی، دوره 9، شماره 1: 1-14.
امینی، اعظم (1395). «بازاندیشی رابطه انصاف و حقوق»، فصلنامه پژوهش حقوق خصوصی، سال پنجم، شماره شانزدهم: 31-56
آهنی، بتول (1382). «قواعد حاکم بر قراردادهای الکترونیکی»، فقه و حقوق خانواده، شماره 29،:157-170.
تقی زاده، ابراهیم، احمدی، افشین (1394). «جایگاه شروط غیرمنصفانه در حقوق ایران با نگاهی به ماده 46 قانون تجارت الکترونیک»، فصلنامه پژوهش حقوق خصوصی، سال سوم، شماره دهم:9-42.
حبیبا، سعید، شاکری، زهرا (1394). منافع عمومی و حقوق مالکیت ادبی و هنری، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
درودی، فریبرز (1393). «تحلیلی از وضعیت شبکههای اجتماعی»، فصلنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 75:71-74.
رجبی، زینب (1391). «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر رفتار مصرفکنندگان با تأکید بر محتوای تولیدی کاربر در مورد سفر»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
زرکلام، ستار (1386). حقوق مالکیت ادبی و هنری، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
زمانی، سید قاسم، عطار، شیما (1395). «حقوق بشر و حق بر فراموش شدن در عصر فناوری اطلاعات»، مجله حقوقی بینالمللی، شماره 81:55-108.
ساردویی نسب، محمد، کاظم پور، سیدجعفر (1390). «مؤلفههای غیرمنصفانه بودن قرارداد»، مجله حقوقی دادگستری، سال 75، شمارهی 75: 37-73
شاکری، زهرا، حبیبا، سعید (1392). «اشتراک سازی آثار ادبی و هنری؛ چالشها و فرصتها»، فصلنامه علمی پژوهشی دانش حقوق مدنی، سال دوم، شماره اول: 1-12.
شیروی، عبدالحسین (1381). «نظریه غیرمنصفانه و خلاف وجدان بودن شروط قراردادی در حقوق کامن لا»، مجله مجتمع عالی قم، 44-5.
شیروی،عبدالحسین (1378). «نقش قراردادهای استاندارد در تجارت بینالملل و مقایسه آن با قراردادهای الحاقی در حقوق داخلی»، مجله مجتمع آموزش عالی قم، سال اول، شماره دوم:61-76.
صابری، روحالله (1387). قراردادهای لیسانس، چاپ دوم، تهران: انتشارات شهر دانش.
صادقی نشاط، امیر (1394). حقوق تجارت الکترونیک، چاپ اول، تهران: انتشارات جنگل.
فیضی چکاب، غلام نبی، موربخش، نعیم، لکناهور، جاوید (1395). «کشف عنصر رضا در قراردادهای کلیک رپ»، فصلنامه پژوهش حقوق خصوصی، سال پنجم، شماره هفدهم:70-103.
قبولی درافشان، سید محمدمهدی، محسنی، سعید (1391). «قواعد عمومی حاکم بر قراردادهای بهرهبرداری از حقوق ادبی و هنری در ایران با مطالعه تطبیقی در حقوق فرانسه و مصر»، مجله مطالعات اسلامی: فقه و اصول، سال چهل و چهارم، شماره 91: 109-142.
قبولی درافشان، سید محمدهادی (1386). مفهوم بیع و تمایز آن از سایر قراردادها در حقوق ایران با بررسی تطبیقی در حقوق انگلیس، چاپ اول، تهران: انتشارات شلاک.
قنبریان، علی (1391). بررسی نگرشهای مربوط به حریم خصوصی و به اشتراک گذاری اطلاعات در شبکههای اجتماعی مجازی مطالعه موردی دانشجویان کاربر فیس بوک و دانشگاههای دولتی شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
قنواتی، جلیل (1389). «اصل آزادی قراردادی: قراردادها و شروط غیرعادلانه»، مجله مطالعات اسلامی: فقه و اصول، سال چهل و دوم، پاییز و زمستان 1389: 157-135.
کاتوزیان، ناصر (1387). قواعد عمومی قراردادها- جلد سوم، چاپ پنجم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
کاتوزیان، ناصر (1391). قواعد عمومی قراردادها- جلد اول، چاپ نهم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
کاتوزیان، ناصر (1395). اعمال حقوقی قراردادها-ایقاع، چاپ شانزدهم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
محمدی، پژمان (1387). «ماهیت و اثر قراردادهای بهرهبرداری از حقوق مؤلف»، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره دوازدهم، شماره 3:145-192.
مطهری کرین، سیده خدیجه (1395). ابهام در قراردادهای بهرهبرداری از اموال فکری، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
ب. قوانین و مقررات
قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382.
قانون مدنی مصوب 1307.
لایحه جامع حقوق مالکیت فکری (بخش مالکیت ادبی و هنری)
ج.انگلیسی
Andrew, Sparrow, (2010) The law of virtual Worlds and Internet Social Networks, Gower Publishing Limited,
Babovic ,Mihajlo, (2015),”The Emperor’s New Digital Clothes: The Illusion of Copyright Rights in Social Media”,Mitchelhamline School of Law Cybaris, Vol. 6, Issue 1,No. 6,140-192.
Dusollier Severine, Ker Caroline, Iglesias Maria, Yolanda Smitts (2014), Contractual Arrangements Applicable to Creator: Law and Practice of Selected Member States, European Union.
Gutierrez Alm Jessica (2014), “Sharing” Copyrights: The Copyright Implications of User Content in Social Media”, Hamline University's School of Law's Journal of Public Law and Policy, Vol.5, No 2,103-130.
Habibzadeh, Taher (2017).”Developing Internet Jurisdiction in B2B and B2C Contracts: Focusing on Iranian Legal System with Comparative Study of American”, Arab Law Quarterly, Vol.31, Issue 3,276-304
Hilleshiem, Rayan, (2013), Scaling the Assent: The Enforceability of Modification Clauses in Online Agreements, p.2, J.D.Candidate, The University of Iowa College of Law, 1-37.Available at:https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2045829
Ian C. Ballon (2015), E-Commerce and Internet Law: A Legal Treatise With Forms, Second Edition, West Publishing.
Kelley, Christopher (2013). “Old School “Wrap”: Exploring Traditional Contract Doctrine and Developing Law that Can Serve to Prevent Websites from Exploiting Online Consumer Data,1-32.Available at:“www.law.msu.edu/king/2012-2013/Kelley.pdf.
Ker Dusollier Caroline (2014), “Contractual Arrangement Applicable to Creators: Law and Practice of Selected Member States”, European Parliament.
Li Dahui, J. Browne Glenn & C. Wetherbe James (2006), “Why Do Internet Users Stick with a Specific Web Site? A Relationship Perspective”, International Journal of Electronic Commerce, Vol.10, Issue 4, No 4,105-141.
T. ChiuAaron (2012), “Irrationality Bound: Terms of Use Licenses and The Breakdown of Consumer Rationality In the Market For Social Network Sites”, University of Southern California Gould School of Law, Vol.21, No 3,165-197.
Wang Haiping, Guana Gu, Shihu An, Zhou Guanguchon (2014), “Understanding Online Consumer Stickiness in E-Commerce Environment: A relationship Formation Model”, International of u-and-e ServiceScience and Technology, Vol.7, No 3,151-162.
Ware J. Stephen(2011), “The Case for Enforcing Adhesive ArbitrationAgreements - With Particular Consideration of Class Actions and Arbitration Fees”,Journal of American Arbitration, Vol. 5, No. 2,251-294
Waunters Ellen, Lievens Eva,Valcke Peggy (2014),” Towards a Better Protection of Social Media Users: A Legal Perspective on the Terms of Use of Social Networking Sites”,International Journal Law and Information Technology, Vol.22, 254-294.
William,W.Fisher(2010),” the Implication for Law of User Innovation”, Minnesota Law Review, Vol.94,No 5,1417-1477.
YannisBakos, FlorenciaMarotta-Wurgler, David R. Trossen (2013), “Does Anyone Read the Fine Print? Consumer Attention to Standard Form Contracts” The Journal of Legal Studies, Vol.43,No 1,1-35.